Jacques Booi

Fotografie is al lang een hobby van mij en in het verleden heb ik heel wat uurtjes in de donkere kamer doorgebracht. Veel zwartwit maar ook dia's en kleurnegatieven heb ik afgedrukt. Daarom geniet ik nog steeds van het gemak waarmee je tegenwoordig op de computer even de kleur of de contrastomvang van een foto aanpast. Daar was je vroeger een hele avond mee bezig. Maar het is nog steeds een uitdaging om net die foto te maken die zich onderscheidt van de andere. Die ene foto waar het oog als het ware op blijft hangen terwijl het vaak moeilijk is onder woorden te brengen waarom.

Voorheen had ik eigenlijk alleen tijdens vakanties de rust om te fotograferen. Nu ben ik met pensioen en hoop ik ook gewoon thuis hier meer aandacht aan te besteden. De fotoclub is hiervoor een goede stimulans want het is boeiend om met anderen hierover van gedachten te wisselen en de ervaringen te delen.

Foto's van Jacques: